Pages

8 Nisan 2010 Perşembe

2009-2010 II. DÖNEM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ZÜMRE TOPLANTI

Toplantı Tarihi: Toplantı Yeri: Öğretmenler Odası
Toplantıda Bulunanlar:
 
GÜNDEM:
 
1.Açılış ve yoklama, yeni gelen emir, genelge ve tebliğlerin incelenmesi,
2. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunun Okunması,
3.  İngilizce dersinin Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda işlenmesi, (2504 sayılı Tebliğler Dergisi)
4. I. dönem başı zümre toplantısında alınan kararların ve uygulamaların aşağıdaki esaslar dahilinde gözden geçirilmesi;
    a) Yapılan ünitelendirilmiş planlamaya göre konuların zamanında işlenip işlenmediğinin tespiti, varsa aksaklıkların sebeplerinin belirlenmesi ve giderilmesi için alınacak önlemlerin kararlaştırılması,
    b) Uygulanan yöntem ve tekniklerdeki isabet ve aksaklıkların tespiti, ilave yöntem ve tekniklere gerek olup olmadığının belirlenmesi,
    c) Yeni malzeme alımına gerek olup olmadığının belirlenmesi,
    d) Diğer zümre ve ders öğretmenleriyle yapılması kararlaştırılan işbirliğinin yararlı ve uygun olup olmadığı,
    e) Proje görevleri ile ilgili kararların uygulanması. Yazılı, uygulamalı sınav, proje ve performansa dayalı sınavların sayı ve zamanlarının düzenli yürüyüp yürümediğinin tespiti,
    f) 1. dönem idareden istenen katkıların hangilerinin sağlanıp sağlanamadığının tespiti,
5. I. dönem başarı ve başarısızlık oranlarının sınıf ve şube bazında tespit edilmesi, ulaşılmak istenen başarıya ulaşılıp ulaşılamadığının belirlenmesi, başarının yükseltilmesi için alınacak yeni  tedbirlerin kararlaştırılması ve yeni hedef başarı yüzdesinin belirlenmesi,
6. 1-8. sınıf şubelerindeki öğrencilerimizin derslerdeki başarının artırılması için ve Ordu Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün başlattığı “Başarı İçin Elele” projesi kapsamında 6-8. sını şubelirindeki öğrencilerimizn başarısının arttırılabilmesi için neler yapılabileceğinin tespitinin yapılarak; idarenin ve velilerin alması gereken tedbirlerin tespiti ve ilgililere bildirilmek üzere karara bağlanması,
7. Diğer konularda 2. dönem yapılacak uygulamaların kararlaştırılması,
8. İdareden 2. dönem istenecek katkıların belirlenmesi,
9. Varsa diğer hususlar, dilek, temenniler ve kapanış.
 
                       GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1. Müdür yardımcısı ……… başkanlığındaki toplantıda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni ……………’ın hazır olduğu görüldü. Şehitlerimiz için saygı duruşu yapıldı ve İstiklal Marşı söylendi.
    Yeni gelen emir, genelge ve tebliğler okundu ve incelendi.
 
2. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu Müdür Yard. ………. tarafından okundu. 1739 sayılı Milli eğitimin temel kanununda belirtildiği gibi öğrencilerimizin hepsinin iyi birer vatandaş olarak Milli birlik ve bütünlüğe yönelik sosyal ve kültürel yönleri zengin olan çağdaş uygarlığın yapıcı seçkin bir ortağı olarak yetiştirilmesi yolunda gayret gösterilmesi gerektiği konusunda bazı açıklamalarda  bulundu. İngilizce öğretmeni …………. Milli Eğitimin temel ilkeleri olan genellik ve eşitlik ferdin ve toplumun ihtiyaçları yöneltme, eğitim hakkı, fırsat ve imkan eşitliği süreklilik, Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği, demokrasi eğitimi, laiklik, Bilimsellik, planlılık, okul aile işbirliği ve her yerde eğitim konusunda derslerde sık sık  yer verilmesini ve özenle uygulanmasının önemine değindi. Bu konulara derslerde özenle yer verilmesine karar verildi. 
3. 2504 ve 2488 sayılı tebliğler  dergisinden Atatürkçülükle ilgili konular görüşüldü. Müdür Yardımcısı ………….  yıllık planlara alınan bu konuların zamanı olan gün ve haftalarda derslerde işlenmesi gerektiğini önemle vurguladı. Atatürkçülük konusunda  söz alan İngilizce öğretmeni ………. I. Dönemde  2488 ve 2504 S.T.D  sinde yer alan hususlara dikkat edildiğini ve  gerekli zamanlarda Atatürk ilke ve inkılaplarının derslerde anlatıldığını belirtti. Müdür Yardımcısı Teslime Kaya I.dönemde olduğu gibi  II. Dönemde de  Atatürkçülük konuları hususunda dikkatli bir şekilde hareket edilmesinin  faydalarını anlattı.
4. .  I. dönem başı zümre toplantısında alınan kararlar ve uygulamalar aşağıdaki esaslar dahilinde gözden geçirilmiştir.
    a)  Yapılan ünitelendirilmiş planlamaya göre konuların zamanında işlenmiş olup, konuların gidişatında aksaklık olmadığı belirtilmiştir.  Öğrenci seviyesine göre bazı zor konuların kolaylaştırılarak öğrenciye verilmesi gerektiği, öğrenci seviyesine inilmesi gerektiği vurgulanmıştır.
    b) Uygulanan yöntem ve tekniklerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin işlenişine olumlu katkı sağladığı belirtilmiş ve ilave yöntem ve teknik olarak 6 şapka tekniğinin de derste kullanılmasının faydalı olacağı saptanmıştır.
    c) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi için herhangi bir malzeme alımına gerek olmadığı ; var olan malzemelerin yeterli olduğu tespit edilmiştir.
    d) Diğer zümre öğretmenleriyle yeri geldiğinde yapılan işbirliğinin faydalı olduğuna kanaat getirildi. Özellikle Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Tarih dersi öğretmenleri ile çok olumlu olan işbirliğinin devamını faydalı olacağı saptanmıştır.
    e) Proje ödevlerinin öğretmenin de gözetimi dahilinde öğrenciler tarafından yapıcı ve yaratıcı bir şekilde tamamlanması gerektiği belirtildi. Bu ödevlerin değerlendirilmesindeki kıstasların öğrenciyle paylaşılmasının daha faydalı olacağı vurgulandı. Performans ödevlerinin de öğrencilerin işbirliği ve grup çalışması ile yapmasının başarıyı artıracağı belirtildi. İlk dönem zümrede alınan sınav takviminin aynen uygulanmasına karar verilip; konuların işlenmesinde bir aksaklık olmadığı görülmüştür. Bu uygulamaların zamanında yürütüldüğü tespit edildi.
    f) İlk dönem idareden istenen katkıların sağlandığı ders öğretmenine gerekli yardımın gösterildiği saptandı.
 
5.  I. dönem Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde başarı oranı 6.sınıfta % 83,  7. sınıfta % 100 ve 8. sınıfta % 82 olarak tespit edilmiştir. Başarısı düşük olan öğrencilere ayrı ödevler verilmesinin faydalı olacağı belirtildi. Derslerde sık sık geriye dönük çalışmalara ağırlık verilmesinin öğrencinin eski konuları unutmasını önleyeceğine, yeni konuların ise mümkün olduğunca öğrenci seviyesine indirgenerek işlenmesine karar verildi.
 
6. Başarıyı arttırmak için ders araç ve gereçlerle yardımcı kaynaklar konusunda dersimizi mümkün olduğu ölçüler içerisinde araç- gereç ve yardımcı kaynaklara işlemeli, özellikle Tebliğler Dergisinde Milli Eğitim Bakanlığınca tavsiye edilen kaynaklardan yararlanılması gerektiğini belirtildi. Bu kaynakların Milli Eğitim Vakfı, Diyanet yayınları arasında çıkmış konumuzla ilgili görüntülü, sesli ve yazılı kaynakların harita ve bunlara benzer kaynakları da kullanmanın konuyu daha akıcı ve anlaşılır hale getireceğini belirtildi. Ayrıca diğer zümre öğretmenlerinden çevremizde veya okulda bulunabilecek dersimizle ilgili her türlü araç ve gereçlerden en uygun bir şekilde faydalanılmalı, özellikle bilgisayar destekli eğitim-öğretime yer vererek ders akıcı ve anlaşılır hale getirilmesinin önemi belirtildi.
Ders kitapları, Öğretmen Kılavuz Kitapları, yardımcı kaynak kitap olarak; Mealli Kur’an-ı Kerim, Hadis kitapları, İslam İlmihali, İslam Tarihi, Akaid ve Ahlak kitapları, dua ve surelerin bulunduğu kitapların okutulmasına,
Namazda okunan dua ve surelerin doğru bir şekilde öğrenilmesi için dua ve surelerin bilgisayardan dinlettirilmesine,
Hac, zekât ve namaz gibi konular işlenirken konu ile ilgili VCD, bilgisayar programları,  resim, yazı, şiir vs. her türlü imkânın değerlendirilmesine,
Ayrıca öğrencilerinde konularla ilgili sunular hazırlamaya teşvik edilip, hazırladıkları sunuların sınıfça değerlendirilmesinin yararlı olacağı vurgulanmıştır.
 
7.  Dersleri akıcı hale getirmek için öğrencilere daha aktif konuma getirmenin derse ilgiyi arttıracağını ve zevkli hale getireceği belirtildi.
 
8.  2. dönem idareden bilgisayar laboratuarı kullanımı ve teknik konularda gerekli yardımın yapılması istendi.
 
9.  II. Dönemin sağlıklı, mutlu ve başarılı bir şekilde geçmesi dileğiyle toplantıya son verildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder