Pages

19 Nisan 2010 Pazartesi

2009-2010 İlköğretim ve Ortaöğretim(Lise) 1.Dönem 2.Yazılıları

2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf İngilizce Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166568121/6sinifingilizceyazili.zip.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf İngilizce Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166568341/7sinifingilizce2yazili.zip.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 8.Sınıf İngilizce Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 8.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 8.Sınıf İnkılap ve Atatürkçülük Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 8.Sınıf Fen Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 9.Sınıf Türk Edebiyatı Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 10.Sınıf Türk Edebiyatı Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 10.Sınıf Türk Edebiyatı Tarihi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sosyal Bilgiler Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf İngilizce Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 8.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166552460/6.snfmatematik1.dnem2.yazl.zip.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166585273/4.s.1.d.2.din.y.rar.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166414795/5.snfdinkltr.zip.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Vatandaşlık Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166574117/Yeni_Microsoft_Word_Document__5_.doc.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf Vatandaşlık Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166574470/Yeni_Microsoft_Word_Document__6_.doc.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166552637/6sinifdinyazili.zip.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166553117/7sinifdinyazili.zip.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166586049/Yeni_Microsoft_Word_Document__11_.doc.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/159443495/1.d.1.dinkulturu.doc.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf İngilizce Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
 2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf Trafik Güvenliği Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf Trafik Güvenliği Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 1.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 1.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 1.Sınıf Hayat Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 2.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 2.Sınıf Hayat Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 2.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 3.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 3.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 3.Sınıf Hayat Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf 1.Dönem 2.Yazılıları
http://rapidshare.com/files/166567035/tum2.yaz.zip.html
6-7-8. Sınıflar 2. Yazılı
6,7,8 birinci dönem birinci sınavları
6, 7, 8. Sınıflar Yazılı Soruları
6. sınıf
2009-2010 Her Hakkı Saklıdır. Sitede yayınlanan yazılar ve bilgiler izinsiz kullanılamaz.
Sitede sunulan programları kurmadan/çalıştırmadan önce virüs taramasından geçiriniz.

2009–2010 6.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ 1.DÖNEM 2.YAZILI SORULARI

A. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına ‘D’ , yanlış olanların başına ‘Y’ yazınız.

……1) Sperm hareketli ve küçük ,yumurta büyük ve hareketsizdir.
……2) Dinamometre ile kütle ölçülür
……3) Fareler doğurarak ürerler.
……4) Kütle birimi Newton’dur.
……5) Tohum çimlenirken güneş ışığına gereksinim duymaz.
……6) Döllenmiş yumurtaya embriyo denir.
……7) Hücrenin yönetim merkezi çekirdektir.
……8)Bir cisme etki eden net kuvvet sıfırsa cisim   
           dengelenmemiş kuvvetlerin etkisindedir.
……9)Döllenme yumurta kanalında gerçekleşir
…..10)Sürat,alınan yol ile zamanın çarpımıdır.
B. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle doldurunuz.
1)      Kuvvetin birimi …………………dur.
2)      Birim zamanda alınan yola  …………………….denir.
3)      Kuvvetin büyüklüğü  ……………………...ile ölçülür.
4)      Bir cisme etki eden birden fazla kuvvetin yaptığı etkiyi tek başına yapabilen kuvvete…………………..………denir.
5)  Durgun bir cismi hareket ettiren , hareket eden bir cismi durduran , cisimlerin yönünü ve şeklini değiştiren etkiye ………………………….. denir.
C. Aşağıdaki klasik soruları cevaplayınız.
1. Ece ve ailesi yaz tatilini geçirmek üzere köye gitmeye karar vermişlerdir. Ece’ler sabit süratle 3 saat boyunca 240 km yol gittiler ve öğle yemeği için  bir dinlenme tesisinde durdular. Burada 45 dakika beklediler. Yemekten sonra yine sabit süratle 4 saat boyunca 360 km daha yol aldılar. Nihayet köye yaklaşınca yavaşlayıp köyün içinde durdular.
Aşağıdaki soruları yukarıda verilen parçaya göre cevaplayınız.
A)  Arabanın   yemekten   önceki   sürati                                 B) Arabanın  yemekten  sonraki  sürati kaç   km / h’tir ?                                                                                   kaç km / h’tir ? 
                         
C) Ecelerin evi ile köyleri arasındaki mesafe kaç km’dir?
D. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.         
1-)
 Aşağıdaki hücresel yapılardan hangisinin , karşısındaki olayla ilgisi yoktur ?
A) Kloroplast – Fotosentez yapma                  B) Çekirdek – Hücreyi yönetme
C) Hücre zarı – Artık madde depolama                       D) Mitokondri – Enerji üretme

2-) Bir cismi Dünya’dan Ay’a götürdüğümüzde hangi özelliği değişir?
  A)Kütlesi         B)Ağırlığı          C)Şekli           D)Hacmi
           
3-)     I.Koful         II. Kloroplast        III. Sentrozom

Verilen organellerden hangileri sadece hayvan hücresinde bulunur?
A)I ve III                B)Yalnız III              C)II ve III                D)I ve II

4-)Vücuttaki organların çalışması yavaşlar. Genellikle sağlık sorunları artar,üretkenlik azalır…

Yukarıda bazı özellikleri verilen gelişim dönemi aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?

A)Bebeklik        B)Çocukluk       C)Yetişkinlik          D)Yaşlılık

5-)Bir otobüs Yozgat-Ankara arasındaki yaklaşık 240 km lik yolu 3 saatte alıyor.
Buna göre, arabanın sürati kaç  km/h’dir?
A)50         B)70                       C)80                  D)90

6-) Aşağıda verilen çiçek kısımlarından hangisi renk ve kokularıyla böcekleri çiçeğe çekerek tozlaşmaya yardım eder?
A)Dişi üreme organı                  B)Çanak yapraklar
C)Erkek üreme organı               D) Taç yapraklar 

7-) Kütle ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
A)Eşit kollu terazi ile ölçülür.
B)Bir cismin kütlesi bulunduğu yere bağlıdır.
C)Bir cisimdeki madde miktarını gösterir.
D)Farklı maddelerin kütleleri aynı olabilir.

8-)Annenin hamilelik dönemindeki yaşantısı bebek üzerinde kalıcı etkilere sebep olabilmektedir. Hamilelikte kullanılan ilaçlar, zararlı maddeler ve bazı etkinlikler bebeğe kalıcı zarar verebilmektedir.

Buna göre, aşağıdakilerden hangisi bir anne adayının yapması sakıncalı şeyler arasında yer almaz?
A)    Sigara ve alkol kullanmak
B)     Yürüyüş yapmak
C)    Röntgen çektirmek
      D)  Aşırı beslenmek

9-) Polenlerin çok sayıda oluşturulması aşağıdakilerden hangisinin oluşturulmasını sağlar ?
A) Tohumun büyümesini                                  B) Döllenme şansının arttırılmasını
C) Büyük meyve oluşumunu                            D) Tohumların dayanıklı olmasını

10-)Çimlenme olayının gerçekleşmesi için gerekli olan koşulların tümü, aşağıdakilerden hangisinde bir araya getirilmiştir?

A)    Karbondioksit – Su – Pamuk                             
B)     Işık – Su – Sıcaklık
C)    Oksijen – Işık – Sıcaklık   
D)    Sıcaklık – Su – Oksijen

2009 -2010 7.SINIF FEN VE TEKNOLOJİ I.DÖNEM 2.SINAV YOKLAMASI

AŞAĞIDAKİ BOŞLUKLARI DOLDURUNUZ
1-Uyarıları dış ortamdan alarak sinirlere aktaran özel hücrelere……………………. Denir
2. Burunda koku almaçlarının yoğun olarsak bulunduğu kısım ……………… Adını alır.
3. İş birimi ………………… dür.
4. …………………., uzağı iyi göremeyen göz kusurudur.
5.Bir cismin görüntüsü gözün ………………….. kısmına ters olarak düşer
6.Deriye renk veren yapılar …………………… bulunur.
7.Hareketli cisimler ………………   enerjiye sahiptir.
8.Yaya gereğinden fazla kuvvet uygulandığında ………………… kaybeder.
9.Fiziksel anlamda iş yapılabilmesi için cismin……………….. doğrutusunda yol alması gerekir.
10.Yukarı fırlatılan bir cisim …………………. Enerji kazanır.

AŞAĞIDAKİ DOĞRU- YANLIŞ SORULARINI CEVAPLAYINIZ
1. ……..Renk körlüğü tedavi edilmeyen göz kusurudur.
2. …….Dermatoskop deri hastalıklarında kullanılan alettir
3. …….Bir cisim 6N luk kuvvetle 10 m sürüklenirse 16 J luk iş yapar
4………Dilin ucunda acı tat tomurcuğu fazladır
5………İş yapabilme yeteneğine enerji denir
6………Cisimlerin konumundan dolayı sahip olduğu enerjiye kinetik enerji denir
7. ……Göz bebeğini ışığa göre ayarlayan yapı iristir
8. ……Salyangoz orta kulakta bulunur
9. ……Östaki borusu yutağa açılarak kulak iç basıncını dengeler.
10…….Cisimlerin kokusunu belli bi süre sonra algılayamayız.
11…….Yayların uzama miktarı cinsine bağlı değildir.
12…….Deri terleme ile boşaltıma yardımcı olur.

1.Bir yaya 0.5 N’luk kütle asıldığında yay 10cm. uzuyor.    
 Yaya  1N luk kütle asılsaydı uzama kaç cm. olurdu?

A)20    B)5                 C)2                 D)10
 
2. Hırvatistan – Türkiye milli maçında 120. dakika da gol atan Semih’in yaşadığı heyecan ve coşku vücudundaki hormonlardan bazılarının salgılanma miktarını artırıyor.Aşağıdaki olaylardan hangisini yaşadığımızda Semih’te artan hormonun aynısı bizim vücudumuzda da artar?
A) İyot içeren besin yediğimizde          B) Köpek kovaladığında
C) Çeşmeden su içerken                  D) Uyumak için hazırlanırken

3.Aşağıdaki kısımlardan hangisi orta kulakta bulunmaz?

A) Örs          B) Çekiç       C) Salyangoz           D) Üzengi

4. Gözün yapısı ve göze ait kısımların görevleriyle ilgili aşağıda verilen açıklamalardan hangisi yanlıştır?
A) Göze gelen ışınların ilk kırıldığı yer göz merceğidir
B) Yüksek ışıkta küçülüp, daha az ışıkta büyüyen kısım iriste bulunan gözbebeğidir.
C) Gözü besleyen damarların bulunduğu kısma damar tabaka denir.
D) Görme sinirleri ve almaçlar ağ tabakada bulunur.

5. Dil üstündeki tomurcuklar ne işe yarar?
 A)  Konuşma ve yutma            B)  Besini yumuşatma
 C)  Besinin tadını alma            D)  Tükürük salgılama

6.  Yaylar için verilen aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?
A) Yaylar esnektir.
B) Yaya gerektiğinden fazla kuvvet uygularsak esneklik özelliğini
kaybeder eski haline dönmez.
C) Yayların esneklik özelliğinden faydalanarak dinamometreler yapılmıştır.
D) Yaya uygulanan kuvvet ne kadar artarsa uzama   
 miktarı o kadar azalır.


7.Bir insanın kanında şeker miktarı sürekli normalin üstünde bir seviyede bulunuyorsa aşağıdaki bezlerden hangisi hormon al salgısını tam olarak yapmıyordur?
A) Böbrek Üstü                                              B) Pankreas                     
 C) Tiroit                                                         D) Hipofiz

8.Aşağıdaki sindirim şekillerinden hangisi diğerlerinden farklıdır?

A) Besinlerin dişlerle parçalanması.                     
B) Besinlerin ağızda tükürükle parçalanması.
C) Besinlerin mide asidi ile parçalanması.            
D) Yağların pankreas öz suyu ile parçalanması

9. Buse, üzerine sıktığı parfüm kokusunu bir süre sonra duymamaya başlarken arkadaşının parfüm kokusunu hemen hissediyor.Buse’de ve diğer tüm kişilerde görülen bu durumu nasıl açıklayabiliriz?
A) Bir maddeye karşı duyarsızlaşan koku sinirleri, yeni bir kokuyu hemen algılayabilir.
B) Bildiğiniz tat ve kokuları daha çabuk algılarız.
C) Burun, kemik ve kıkırdaktan oluştuğu için koku alır.
D) Kokular zamanla hissedilmez olur.

10. Aşağıdaki sindirim şekillerinden hangisi diğerlerinden farklıdır?  
A) besinlerin dişlerle parçalanması
B) besinlerin ağızda tükürükle parçalanması
C) besinlerin mide asiti ile parçalanması
D) besinlerin safra sıvısı ile parçalanması

2009 - 2010 8. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ 1. DÖNEM 2. YAZILI YOKLAMA

A. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.

1. DNA’nın her canlıda farklı bilgiler taşımasının sebebi  nedir?
    A) Çekirdekte bulunması        
     B) Fosfatın dizilişi
     C) Organik bazların dizilişi    
     D) Sekerin dizilişi

2. Eşey hücresinde 8 kromozom bulunan bir canlının vücut hücresinde kaç kromozom bulunur?
    A) 4       B) 8         C) 16          D) 32

3.Aşağıda verilenlerden hangisi tilkininkine benzer bir örnek değildir?
Bukalemun ortama göre renk değiştirmesi
Düzenli olarak spor yapanların kaslarının gelişmesi
Kartal, gibi etle beslenen hayvanların gagaları sivri ve kıvrıktır
Develerin hörgüçlerinde yağ depolaması

4.Himalaya tavşanı, tüyü kazınıp buz bağlanırsa siyah tüy çıkarır. Bu tüyler tekrar kazınır fakat bir daha buz koyulmaz ise tavşan, gene beyaz tüy çıkarır. Bu olay aşağıdakilerden hangisine örnektir?
A) Modifikasyon                      B) Mutasyon   
C) Adaptasyon                        D) Doğal seçilim
 

5. %50 Uzun %50 kısa oranında bezelyelerin oluşması için çaprazlanan bezelyelerin genotipi nasıl olmalıdır?
A)  Uu x Uu                B) UU x uu
C)  UU x Uu                D) Uu x uu

6. Aşağıdakilerden hangisi eşeysiz üremeye örnek verilemez?
   A) Amipin bölünmesi                
    B) Kertenkelenin kopan kuyruğunun yenilenmesi
C)  Hidranın tomurcuklanması    
    D) Hamurun mayalanması   

7. Baz sırası AAGGCT olan bir DNA ipliğinin kopyasının baz sırası nasıldır?
    A )   TTCCGA              B )    GGCCGA             
C )    UUCCGA            D )    GCCCTA

8. Aşağıdakilerden hangisi insanda kalıtsal değildir?
A) Hemofili                    B) Göz rengi
C) Hipermetropluk         D) Altıparmaklılık

9. Aşağıda verilen, hangi yapıda oluşabilecek mutasyon kalıtsal özelliğe sahiptir?
   A) Beyin                       B) Testis
   C) Karaciğer                 D) Kas

10.Genotipleri  Bb ve Bb  şeklinde olan iki bire çaprazlandığında
oluşacak yeni döllerin yüzde kaçının genotipi BB olur?
    A) %25            B) %50                 C) %75         D) %100  

B. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına ‘D’ , yanlış olanların başına ‘Y’ yazınız.

1.(……….)-Doğal seçilim Darwin’in ileri sürdüğü fikirlerden biridir.
2.(……….)-Cinsiyetin belirlenmesinde babadan gelen kromozomlar etkilidir.
3.(……….)- Mitoz bölünmede parça değişimi görülür.
4.(……….)- Yüzen bir cismin ağırlığı kaldırma kuvvetine eşittir.
5.(……….)- DNA’nın en küçük  yapı birimi nükleotidlerdir.
6.(……….)- Baskın karakter küçük harfle, çekinik karakter büyük harfle yazılır.
7.(……….)- Orak hücreli anemi  hastalığı kanın  pıhtılaşmamasıdır.
 8.(……….)- Lamarck, bezelyelerle ilgili araştırma yapan bilim insanıdır.
 9.(…….…)- Kısaltılmış yazılımı DNA olarak adlandırılan Deoksiribonükleik asit tekli sarmal yapıdadır.
 10.(……….)-Kulak kıllılığı Y kromozomu üzerinde taşınır.

C.Aşağıdaki boş bırakılan yerleri doldurunuz
1. Kutup ayılarının beyaz renkli olması …………………………….
2. Dişi arılardan iyi beslenenin kraliçe arı olması diğerlerinin işçi arılar olmaları ……………………………………………………
3. Kedi  türündeki çeşitlilik ………………………………………….
4. Çuha çiçeğinin renginin sıcaklığa göre değişmesi ……………….
5. Kanser hücresinin oluşması ………………………………………
6. Develerin hörgüçlerinde yağ depolamaları ………………………
7. Beyaz kelebeklerin çevre şartları değişince ölmesi siyah kelebeklerin yaşamını sürdürmesi ……………………………………………….
8. Güneşte kalan insanların ten renginin bronzlaşması …………….
9. Kaktüsün iğne yapraklı olması ……………………………………
10. Hemofili hastalığının oluşması …………………………………….

2009-2010 İlköğretim ve Ortaöğretim(Lise) 1.Dönem 2.Yazılıları

2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf İngilizce Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166568121/6sinifingilizceyazili.zip.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf İngilizce Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166568341/7sinifingilizce2yazili.zip.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 8.Sınıf İngilizce Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 8.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 8.Sınıf İnkılap ve Atatürkçülük Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 8.Sınıf Fen Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 9.Sınıf Türk Edebiyatı Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 10.Sınıf Türk Edebiyatı Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 10.Sınıf Türk Edebiyatı Tarihi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sosyal Bilgiler Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf İngilizce Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 8.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166552460/6.snfmatematik1.dnem2.yazl.zip.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166585273/4.s.1.d.2.din.y.rar.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166414795/5.snfdinkltr.zip.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Vatandaşlık Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166574117/Yeni_Microsoft_Word_Document__5_.doc.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf Vatandaşlık Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166574470/Yeni_Microsoft_Word_Document__6_.doc.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 6.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166552637/6sinifdinyazili.zip.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 7.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166553117/7sinifdinyazili.zip.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 8.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/166586049/Yeni_Microsoft_Word_Document__11_.doc.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
http://rapidshare.com/files/159443495/1.d.1.dinkulturu.doc.html
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf İngilizce Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
 2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 4.Sınıf Trafik Güvenliği Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf Trafik Güvenliği Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 1.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 1.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 1.Sınıf Hayat Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 2.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 2.Sınıf Hayat Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 2.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 3.Sınıf Matematik Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 3.Sınıf Türkçe Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 3.Sınıf Hayat Bilgisi Dersi 1.Dönem 2.Yazılısı
2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı 5.Sınıf 1.Dönem 2.Yazılıları
http://rapidshare.com/files/166567035/tum2.yaz.zip.html
6-7-8. Sınıflar 2. Yazılı
6,7,8 birinci dönem birinci sınavları
6, 7, 8. Sınıflar Yazılı Soruları
6. sınıf
2009-2010 Her Hakkı Saklıdır. Sitede yayınlanan yazılar ve bilgiler izinsiz kullanılamaz.
Sitede sunulan programları kurmadan/çalıştırmadan önce virüs taramasından geçiriniz.

HÜCRE BÖLÜNMELERİ

Canlılarda mitoz, amitoz ve mayoz olmak üzere üç çeşit bölünme görülür.

I. MİTOZ BÖLÜNME
Mitoz bölünme tek hücreli canlılardan, çok hücreli canlılara ve insana kadar bir çok canlı grubu tarafından gerçekleştirlebilir.
Bu bölünme sonunda bölünen hücrelerden birbirinin tam benzeri olan iki yavru hücre oluşur. Bölünen hücrenin kalıtsal maddesi önce kopyalanır, sonra eşit olarak iki yavru hücreye aktarılır.
Kromozom sayısı ne olursa olsun bölünme yeteneği olan her hücre mitozla çoğalabilir.
 
Şekil : Kromozom Sayıları Farklı Hücreler
Mitozla Çoğalabilirler

Bir hücreli organizmalarda mitoz bölünme sonucu iki yeni birey oluşur. Böylece üreme sağlanmış olur.
Çok hücreli organizmalarda ise, döllenmiş yumurta olan zigotun mitoz bölünmeler yapmasıyla, organizmanın büyümesi ve gelişmesi sağlanır.
Hücre bölünmesi başlamadan önce, çekirdek dinlenme durumunda olmayıp hücredeki faaliyetlerine devam eder. İki bölünme arasındaki bu metabolik devreye interfaz denir.
İnterfazdan sonra, çekirdek bölünmesi (karyokinez) ve sitoplazma bölünmesi (sitokinez) olmak üzere iki kademede mitoz gerçekleşir. Hücrenin bölünme öncesi ve bölünme sırasında gerçekleştirdiği hayat döngüsü aşağıdaki şekilde gösterilmiştir.
 
Şekil : Bir Vücut Hücresinin Hayat Devri
 
Bu şekilde görülen G1 evresinde hücre sitoplazma ve yüzey olarak büyür. Organel sayıları artar. Hücrenin normal metabolizması devam eder.
S evresinde hücre artık bölünme mesajını almıştır. Bu evrede kromozomlar (DNA lar) ve sentrozomlar kendini eşler.
G2 evresinde ise bölünme sırasında kullanılacak enzimler, proteinler ve ATP enerjisi sentezlenir.

A. KARYOKİNEZ
(ÇEKİRDEK BÖLÜNMESİ)
Bölünme hazırlıklarını bitirmiş olan hücre profaz, metafaz, anafaz ve telofaz evrelerini geçirerek çekirdek bölünmesini tamamlamış olur.

1. Profaz
İnterfaz sonunda eşlenmiş durumdaki kromatin iplikler bu evrede kısalıp kalınlaşarak kromozom halini alırlar. Hayvan hücrelerinde interfazda eşlenmiş olan sentrozomlar da hücrenin zıt kutuplarına çekilir. Profazın sonuna doğru çekirdek zarı, çekirdekçik ve endoplazmik retikulum erimeye başlar.

2. Metafaz
Bu evrenin başlangıcında profazda erimeye başlayan çekirdek zarı tamamen kaybolur. Eşlenmiş durumdaki kromozomlar hücrenin tam ortasında (ekvator düzleminde) yanyana dizilirler.
Kromozomlar en belirgin halini metafazda alırlar. Sentrozomlardan oluşan iğ iplikleri kromozomları sentromerlerinden (eşlenmiş kromozomların ortası) yakalarlar.
Metafazın sonuna doğru kromozomları oluşturan kardeş kromatitler birbirinden ayrılmaya başlar. Sentromer bölgelerinden iğ ipliklerine bağlı kalırlar.

3. Anafaz
Kromozomları oluşturan kardeş kromatitler tamamen birbirinden ayrılıp zıt kutuplara doğru çekilmeye başlar. Kromatitlerin ayrılması iğ ipliklerinin kısalıp helezon yapmasıyla sağlanır.
Anafazın sonunda zıt kutuplara çekilmiş olan kromatitler artık kromozom olarak adlandırılır.

4. Telofaz
Hücrenin zıt kutuplarındaki kromozomların etrafında çekirdek zarları yeniden oluşturulur.
Çekirdek içinde kalan kromozomlar incelip uzayarak kromatin iplik halini alırlar. Bu sırada profaz evresinde yıkılmış ve dağılmış olan endoplazmik retikulum yeniden oluşturulur. İğ iplikleri kaybolmaya başlar. Profaz evresinde kaybolan çekirdekçikler de tekrar ortaya çıkar.
Böylece çekirdeğin bölünmesi tamamlanmış ve bir hücrenin içinde iki çekirdek oluşmuş olur.
 
Şekil : Mitoz Bölünmenin Evreleri
 
II. AMİTOZ BÖLÜNME
Basit yapılı tek hücreli canlılarda, çoğalma sırasında, hücre bölünürken çekirdek zarı kaybolmaz. Bu bölünme tipine gizli mitoz veya amitoz denir.
 
Şekil : Amipte Amitozla Çoğalma
 
Buna benzer şeklide, tam mitoz sayılmayan başka bölünmelerde vardır. Bakterilerin zarlı çekirdekleri olmadığından bölünmeleri amitoza örnektir.

A. SİTOKİNEZ
(SİTOPLAZMA BÖLÜNMESİ)
Çekirdek bölünmesinin telofaz evresinin sonuna doğru hücrenin sitoplazması da bölünmeye başlar.
Sitokinez hayvan hücrelerinde dıştan içe doğru boğumlanma şeklinde gerçekleşir. Bitki hücrelerinde ise ölü selüloz çeper boğumlanmaya izin vermediği için, ilk önce iki çekirdek arasında ara lamel oluşturulur. Bu lamel içten dışa doğru büyüyerek hücreyi ikiye böler.
Bu bölünme sonucunda başlangıçtaki hücreyle aynı genetik yapıda, iki hücre oluşur. Hücrelerin sadece sitoplazma miktarları birbirinden farklı olabilir.

III. MAYOZ BÖLÜNME
Eşeyli üreyen canlılarda, üreme hücrelerinin oluşturulması sırasında kromozom sayısının yarıya indirilmesi gerekir. Bu olay hücrenin mayoz bölünme geçirmesiyle sağlanabilir.
 
Şekil : Mayoz Bölünmenin Safhaları
 
Gelişmiş canlıların vücut hücrelerindeki kromozom sayısı diploittir (2n). Bu canlıların üreme hücrelerinde (yumurta ve sperm) ise monoploit (n) sayıda kromozom bulunur.
Üreme hücreleri mayoz bölünmeyle oluşturulur. Kromozom sayısının yarıya indirilmesiyle türün kromozom sayısının değişmeden kalması sağlanır. Çünkü gametler döllenerek gelişir.
Mayoz bölünmede bir hücre art arda iki bölünme geçirerek dört yeni hücre oluşturulur. Oluşan hücreler hem birbirlerinden, hem de ana hücreden farklı kalıtsal yapıda olabilir.

A. MAYOZ I BÖLÜNMESİ
Mayoz bölünmenin mitoz bölünmeden farklı olmasını sağlayan olaylar bu evrede gerçekleşir. Bölünme evreleri mitozda olduğu gibi dört safhadan meydana gelir. Şimdi bu bölünmeleri ve mitozdan farklı olarak gerçekleşen olayları inceleyelim.

1. Profaz I
Mitoz bölünmede olduğu gibi çekirdek zarı ve çekirdekçik erimeye başlar. Kısalıp kalınlaşan kromatin iplikler kromozom halini alırlar. Mitoz bölünmeden farklı olarak homolog kromozomlar birbirlerine tutunarak dört kromatitli ve iki kromozomlu tetratları oluştururlar.
Kromozomlar tetrat oluşturduğu sırada kardeş olmayan kromatitler bir çok noktadan birbirlerine temas eder. Bu noktalara sinapsis denir.
Bu sinapsislerden bazılarında kardeş olmayan kromatitler arasında gen alışverişi yapılabilir.
Krosing–over denilen bu olay sadece mayoz bölünmede görülür. Bu olay sayesinde kromozomlar üzerinde bulunan baskın ve çekinik genlerin diziliş sırası değiştirilir. Bu değişim ise oluşacak hücrelerde kalıtsal çeşitliliği artırır.
Krosing-over olayı her tetratta görülmez. Ne zaman ve ne oranda meydana geleceği, hangi karakterler arasında olacağı tam olarak bilinemez. Ancak, bir kromozom üzerindeki genler arası uzaklık arttıkça, krosing-overle değiştirilme ihtimalı artar.

2. Metafaz I
Mitoz bölünmeden farklı olarak homolog kromozomlar hücrenin ortasında üst üste gelecek şekilde iki sıra halinde dizilir. Bu diziliş şekli sayesinde mayoz I de kardeş kromatitler yerine homolog kromozomlar birbirinden ayrılır.

3. Anafaz I
Mitozda kardeş kromatitler birbirinden ayrılıp zıt kutuplara çekilirdi. Mayozda ise kardeş kromatitler yerine homolog kromozomlar birbirinden ayrılır. Bu olay mayoz bölünmede kalıtsal çeşitliliğin oluşmasında etkilidir.
Mayozda krosing-over olmasa bile, homolog kromozomlar rastgele ayrıldığı için, her zaman çeşitlilik sağlanmış olur.

4. Telofaz I
Mitoz bölünmede olduğu gibi önce çekirdek bölünmesi tamamlanır çekirdek zarı oluşur. Telofazın sonuna doğru sitoplazma bölünmesi başlar. Sitokinez mitoz bölünmede olduğu gibi gerçekleşir.
Mayozun ikinci bölünmesi başlamadan önce mayoz I de olduğu gibi interfaz safhası görülmez. Yani DNA eşlenmesi gerçekleşmez. Sadece hayvan hücrelerinde bölünme başlamadan önce sentrozomlar kendini eşler.
 
Şekil : Mayoz Bölünmenin Evreleri

B. MAYOZ II BÖLÜNMESİ
Mayoz II bölünmesi normal mitoz gibi gerçekleşir. Mayoz I sonunda oluşmuş haploit (n) kromozomlu hücrelerden, yine haploit olan dört hücre oluşur.

1. Profaz II
Çok kısa sürede tamamlanan bir safhadır. Eğer oluşmuşsa çekirdek zarı eriyerek kaybolur. İğ iplikleri kısalıp kalınlaşır.

2. Metafaz II
Kardeş kromatitleri taşıyan kromozomlar hücrenin ortasında tek sıra halinde dizilirler. Kromozomlar sentromerlerinden iğ ipliklerine bağlanırlar.

3. Anafaz II
Hücrenin ekvator düzleminde dizilmiş olan kromatitler iğ ipliklerinin kısalıp helezonlaşmasıyla birbirinden ayrılır. Mitozda olduğu gibi kromatit ayrılması gerçekleştirilmiş olur.

4. Telofaz II
Bu safhanın tamamlanmasıyla mayoz bölünme bitmiş olur. Profaz II evresinde kaybolan çekirdek zarı yeniden yapılır. Kromozomlar tekrar kromatin iplik haline dönüşür. Mayoz bölünmenin başlangıcında kaybolan çekirdekçikler tekrar ortaya çıkar.
Telofazın sonuna doğru sitoplazma bölünmesi başlar. Sitokinezin tamamlanmasıyla diploit (2n) kromozomlu eşey ana hücresinden haploit (n) kromozomlu dört hücre oluşmuş olur.

IV. MİTOZ ve MAYOZ BÖLÜNMENİN KARŞILAŞTIRILMASI
Mitoz ve mayoz bölünmenin ortak özellikleri ve farkları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
 
Tablo : Mitoz ve Mayoz Bölünmenin Karşılaştırılması